Przypomnijmy, że w czerwcu 2020 roku powódź zniszczyła infrastrukturę Przeworskiej Kolejki Dojazdowej m.in. w Szklarach, gdzie znajduje się 602-metrowy tunel (najdłuższy tunel kolei wąskotorowej w Europie).
W ostatnich miesiącach prace związane z wymianą toru i podsypki przebiegały na odcinku od Jawornika Polskiego do Dynowa.
Specjalnie na ten odcinek zostały sprowadzone z Austrii wagony „szutrówki” i koparka dwudrogowa. Z kolei z Francji sprowadzono wąskotorową podbijarkę z nasuwarką.
Prace na tym odcinku realizuje firma Swietelsky.
W 2022 roku roku „Pogórzanin” kursował na skróconej trasie, od Przeworska do Łopuszki Małej. Przez cały sezon kolejka przewiozła 16 tysięcy turystów.
Kolejce prace remontowe obejmą odcinek z Jawornika Polskiego do Kańczugi. Jako ostatni rewitalizowany będzie odcinek z Kańczugi do Przeworska.
Mieszkańcy Podkarpacia mają nadzieję, że już w przyszłym sezonie turystycznym popularna "Dynówka" będzie kursować na całej trasie.
Zobacz zdjęcia torów w Szklarach:
Strefa Biznesu: Inflacja będzie rosnąć, nawet do 6 proc.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?